Blog's Follower

Kampung Halaman

Assalamualaikum and hello to *yawl out there! Its tedd again, and today i'm going to write about my mother's hometown at Sg Besar, Selangor. Does anyone know that place? Yes? Good! No? Then, errr google search lah ye? Okay, semalam aku dgn adik plus kakak plus my beloved mother balik kampung mama :) Ayah aku takde, dia pergi tengok orang main takraw kat Terengganu LOL ! Petang-petang kat sana memang agak panas kat sana. Kalau berdiri kat luar tu, memang kejap lagi macam baru balik jogging 20km. Rumput-rumput and pokok pun banyak mati. Nak dijadikan cerita, petang semalam mama aku rimas lah tengok pokok mati tu dan semak samun. Kemudian menebas lah beliau pokok-pokok tersebut bersama lalang (aku tgk je, malas lah haha).

5 minit kemudian, aku ambil kunci kereta and start kereta dah ni. Nak pergi beli ais dan air mineral. Maklumlah, susah cari air bersih kampung tu utk minum. Then, aku reverse kereta keluar dari parking dan aku nampak abu berterbangan kat tepi rumah. Hoh, maybe mama aku tengah bakar sampah. Then, hp mama tertinggal dalam kereta, aku keluar lah jerit-jerit panggil beliau. Tak muncul gak. Aku pergi belakang rumah, .....

HAH KAU!

API MENJULANG-JULANG!

Aku dgn secara otomatiknya pergi kat paip air, buka air kuat-kuat, pergi siram kat api tu. Cepat betul merebak sebab angin. Dah terpadam pun boleh terbakar balik. Then mak aku datang bawak air sebaldi, SIRAMMMM SURIRAMMM, haha! Kan? Boleh plak jadi bomba petang-petang ni. Mama ni kan? Nasib baik lah aku ada. Kalau tak, terbakar dah rumah tu. Haiyoo. Moral nya, kalau panas petang-petang, jangan bakar sampah, kita tidur je okay mama? HAHA.

People, last post, aku dah promise nak tolong cerita sikit about perbandingan jenama kamera kan? Okay, that will be coming soon. Just wait <3 If you like my blog, as usual, click follow on it! Heee :) I'll write better time by time ok. Help me improved!

No comments: