Blog's Follower

Aktiviti hari cuti

Okay, hari ini aku nak cerita apa yg aku buat waktu cuti sem ni, well life aku tak lah happening macam org lain. Keluar berjalan sana-sini semua. Aku banyak habiskan masa online, buat kerja rumah lagi, dan memasak lah! Tak percaya? percaya lah sebab aku memang pandai memasak. Okay, bila bangun pagi je, aku terus capai laptop  nak tengok info terkini pasal Facebook , sebab aku selalu join borak dalam GROUP, kelas aku je pun.



then , aku selalu menghadap website favourite aku lah, Mudah.my kat sini aku boleh dapat semua barang-barang secara online, even second hand, tetapi ada yg berkualiti dan dijamin tidak ditipu. Serious ni doee, haha. Aku selalu cari barang kamera, kereta, hotel, dan biasanya aku banyak serve pasal kereta sebab tak lama lagi aku akan ada kereta sendiri supaya senang lah nak bergerak kat area Melaka. tapi aku still fikir jugak nak pakai kereta apa.




hobi aku bila online is photo editing , tak kira lah gambar aku ke gambar siapa-siapa je, if aku rasa gambar tu ada potensi utk menjadi menarik , of course aku akan edit. aku bukan lah pandai sangat tapi aku buat editing ni banyak supaya dapat mantapkan lagi skill. Next sem dah subjek pun dah power-power. Aku sekarang guna photoshop CS3 je dan belum teringin lagi nak upgrade ke CS4 or CS5. Ni pun download online saje. Bukan trial version tapi extended version je. Aku tak reti guna photoscape or photoflex ke apa ke. Picnik pun dulu je guna before Photoshop ni. 




Ni salah satu contoh gambar yg aku edit. Gambar kawan aku, tak lah cantik tapi aku suka edit gambar ikut keadaan. Aku belajar editing banyak dari tengok karya yg terkenal dan menarik dalam youtube. Banyak tutorial yg ada dalam tu. Selebihnya, kita kena lah explore sendiri, tak boleh nak bergantung pada org lain. Nak tanya org boleh tapi sampai bila? Aku banyak jugak tengok contoh dalam flickr dan sumber inspirasi aku banyak datang dari lagu.





Macam gambar tangan tu, aku tengah dengar lagu Tilu-Ku bukan Aku. Petang dalam pukul 2 tak silap aku, aku pandang awan sambil dengar lagu tu. So, aku terus capai kamera, shoot gambar tu, rasa macam happy and funky sangat mood waktu tu. Tapi kan, bukan senang nak dapat cuaca cerah dgn awan putih gebu langit sejuk membiru :) Banyakkan lah explore benda-benda baru sebab nanti kita akan dapat hasil yg cantik dan lebih banyak kita dapat, banyak lah yg kita belajar secara tak langsung.





No comments: